tisdag 25 november 2014

Virkad filt till små tvillingar

 


I somras fick min söta barndomsvän tvillingbebisar. Eftersom hon betyder så mycket för mig så ville jag ge något personligt till dessa små.
En virkad babyfilt fick det bli denna gång.
Jag valde färger i natur, jeansblått och en mustig orange.
Filten får de helt enkelt dela på.. Att virka två sådana här fanns inte riktigt tid till.
 



Jag har virkat i mormorsutor fast jag helt enkelt inte har bytt färg som man annars gör. Resultatet blir enfärgade snygga rutor som går fort att virka.
Jag virkar ihop mina rutor. Tycker det är sååå tråkigt att sy ihop.
Blev också en virkad kant runt om.
Mjukt bomullsgarn förstås.
 


 
Eftersom de små liven fick dela filt köpte jag också så klart varsitt gosedjur från butiken.
Identiska lamm fick det bli, så slipper det bli avundsjuka längre fram.
 
Presenten blev mycket uppskattad och det kändes fint att ge något som jag jobbat med och lagt ner mycket tid på.
 
Lucia och Folke heter godingarna till tvillingar som redan hunnit bli 4 månader.
4 månader och redan små personligheter.
 
Välkommen till världen igen söta ni!
 
 
Kärlekskramar från mig / Emelie Fiffiga Systrar


Inga kommentarer: